duminică, 27 noiembrie 2016

Curatenia incepe de la noi!




De ce sa te implici in activitatea de curatenie in Romania?
De ce te-ai nascut in Romania?
De ce ai venit la facultate?
Esti pasionat de ceea ce faci?
Minunat!
Te-ai gandit pe ce scaun te-ai asezat, pe ce pat dormi si pe ce paviment calci, chiar in acest moment?
Un exercitiu de imaginatie sau sa reflectam putin asupra acestui subiect.
Sa ne intrebam mai intai cine a avut ideea, cine le-a inventat. Apoi sa refacem imaginar procesul de productie si sa ne intrebam cine a curatat in jur, cum au procedat si evident fara a afecta mediul inconjurator.
De ce va scriu acum pe acest subiect?
Am vizitat in cursul zilei de ieri un camin studentesc, o cladire cu 20 de camera si spatii comune, bai, bucatarie, spalatorie,casa scarii si curte. Am ajuns acolo in incercarea de a gasi solutii impreuna cu proprietarul. Plosnita s-a stabilit comod, a invadat spatiul si trebuie sa facem ceva…Nu pot sa vand solutia ca un medicament, asa ca, m-am deplasat personal si am incercat sa inteleg.
Sunt absolvent de chimie si am descoperit ca pot sa fiu medic si farmacist in acelasi timp. Daca medicul are grija de suprafata corpului, farmacistul ofera remediul, am descoperit ca dobandind cunostinte in domeniul chimiei poti sa transformi o meserie pierduta, in pasiunea de a vindeca, de a oferi solutii. Ne ocupam de apa, aer, sol, vorbim mai mult decat despre o suprafata, vorbim de felul in care poti sa oferi solutii, intelegand cum s-au format lucrurile, cum sa protejezi, cum sa reduci riscul.
Oare “chimia” ca stiinta aplicata nu reprezinta, nimic?
20 de camera si 30 de studenti in cladire, fiecare pasionat de ceva, fara a se gandi mai departe de locul pe care-l ocupa…si rezultatul?


Am ramas contrariata de indiferenta lor fata de locul pe care pasesc, de aerul pe care-l respira, de suprafata pe care lucreaza si de locul unde mananca.
Nu am in minte decat intrebari. De ce?, Dar cine sunt cei care trebuie sa faca? Oare cunosc riscul la care se expun? De ce traiesc asa, pentru ca nu este proprietatea lor? Astazi ocupa un loc, maine altul si totusi…Nu exista forta sa ne implicam, sa facem locul mai bun, mai sanatos?
Asumarea responsabilitatii, implicare. CURATENIA INCEPE DE LA NOI!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu